راهنمایی خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه
خدمات نصب کاشی و سرامیک استادکاران 09121499629
طرح و اجرای انواع کاشی ، سرامیک و سنگ ، بازسازی

 

 معمولاً بیشترین رفت آمد ها و ایستادن ها در محیط آشپزخانه صورت می گیرد و بیشتر از هر جای دیگر ممکن است کثیف شود مانند ریخته شدن چربی غذا ها و ...  بنابرین باید تمیز شود. این نکته را نیر نباید فراموش کرد که یخچال و اجاق گاز و ماشین لباس شویی و ... لوازمی سنگین هستند که در آشپزخانه استفاده می شوند. پس کاشی انتخابی برای کف باید استحکام بالای داشته باشد. اما کاشی های  استفاده شده در دیوار لازم نیست که استحکام بسیار بالایی داشته باشند ولی باید در برابر پاک کننده های شیمیایی (اسید و باز) مقاومت بالای داشته باشند.

پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که کاشی انتخابی شما باید مستحکم و در برابر مواد شیمیایی شوینده مقاوم و جذب چربی و  رنگ نداشته باشد. البته نباید زیبایی کاشی را از یاد برد.

 برای نگهداری و تمیز کردن کاشی ها از مواد استاندارد که مخصوص تمیز کردن کاشی هستند استفاده نمایید تا عمر مفید کاشی ها افزایش یابد. زیرا استفاده از اسیدها و بازهای قوی خاصیت خورندگی دارند و به سیمان استفاده در بند کشی ها آسیب می رساند. البته نحوه نصب و شرایط محیط نیز بر عمر کاشی تاثیر گذار است.

زه کشی بین کاشی ها همیشه سیاه می شود و با شوینده های معمولی تمیز نمی شود. می توانید هر چند ماه یک بار از این روش ساده برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. اول با یک دستمال زه کشی را مرطوب کنید. بعد جوش شیرین را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و آنقدر آب روی آن بریزید تا خمیر درست شود. این خمیر را روی زه کشی ها بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و بعد روی آن برس بکشید تا سیاهی ها از بین برود. اگر جوش شیرین درست عمل نکرد، می توانید کمی سرکه سفید روی زه ها اسپری کنید و 10 دقیقه بعد به همان روش پاک کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط اکبر کریمی

موضوعات کاشیکاری
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
amarg:
وبلاگ-پیج رنک گوگل-kashikari.loxblog.ir