نمونه کاشی حمام کد as-90
خدمات نصب کاشی و سرامیک استادکاران 09121499629
طرح و اجرای انواع کاشی ، سرامیک و سنگ ، بازسازی

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی :

 

حتما شما هم تا به حال در خصوص ضرورت استفاده از توالت‌فرنگي مطالب زيادي شنيده‌ايد. اما ممکن است باز هم از آن امتناع کرده و به دلايل شخصي آن را مشمئزکننده بدانيد. در اين باره نظر متخصصان را جويا شديم. خواندن اين مطلب شايد نظر شما را تغيير دهد.
دکتر فرزاد کارگرزاده، جراح ارتوپد و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي درباره استفاده از توالت ايراني مي‌گويد: «وقتي که شما روي پا مي‌نشينيد و در موقعيت استفاده از توالت، حدود پنج دقيقه در اين وضعيت قرار مي‌گيريد در واقع مقدار زيادي از وزنتان را روي سطح کوچکي از مفصل زانو قرار مي‌دهيد و تکيه‌گاه و نقطه فشار شما باعث بروز مشکلاتي جدي مي‌شود و مفصل تخريب مي‌گردد.
در نظر بگيريد شما قسمتي از پوست يا ناخن را تحت فشار بگيريد و مانع رسيدن خون به آنجا شويد، چه اتفاقي مي‌افتد؟ کم‌خوني و يا ايسکمي موجب مي‌شود آن بافت نابود شود. شما در واقع در مفصل خود همين فشار را ايجاد مي‌کنيد و باعث ايسکمي آن مي‌شويد. علاوه بر آن جلوي چرخش مايع مفصلي را هم مي‌گيريد و به آن صدمه مي‌زنيد.»
وي در ادامه مي‌گويد: «متاسفانه در کشور سن تعويض مفصل و جراحي آن به جاي 80 سالگي در دنيا، به حدود 40 تا 50 سالگي رسيده است. علت اين مشکل عدم اهميت کافي به مفاصل است. ما از بچگي سلامت مفاصل را در نظر نگرفته و با ورزش نکردن مناسب و بد نشستن و بد خوابيدن به آنها آسيب مي‌زنيم. به دنبال آسيب مفاصل، مشکلاتي چون لنگش، مشکل ديسک و ديگر عوارض حادث مي‌شود.»

بازگشت به فرهنگ آريايي
 

دکتر کارگرزاده در ادامه مي‌افزايد: «اجداد و نياکان ما در دوران هخامنشي، در فرهنگ آريايي، بسيار به سلامت مفاصل اهميت مي‌دادند. در زمان هخامنشي، سکوهايي صندلي مانند وجود داشت و براي اجابت مزاج روي آن مي‌نشستند و در وسط اين سکوي سنگي فاضلاب و سيستم تخليه وجود داشته است. اين توالتي را که به نام توالت ايراني مي‌شناسيد، توالت چيني است. در همان روزگار، هنگامي که مغول‌ها به ايران حمله کردند براي دفع، چاله‌اي مي‌کندند و روي آن چاله، نشسته و اجابت مزاج انجام مي‌دادند. حال چرا ما اين شيوه غلط و بسيار غيربهداشتي را بر شيوه دوستدار سلامت و اصيل فرهنگي خود ترجيح داديم جاي تعجب دارد. خصوصا اينکه امروز آن سکوي سنگي، به توالت‌هايي از جنس سراميک و با طرح‌هاي زيبا تبديل شده و در هتل‌ها و فرودگاه‌ها مي‌بينيد پوشش‌هاي يک‌بار مصرف روي دهانه توالت وجود دارد که پس از هر بار استفاده، براي نفر بعدي کاملا بهداشتي و استريل است. شايد با همين توضيح کوتاه از تاريخچه توالت رفتن، تلاش کنيم نگاهي جديد به حفظ سلامت مفاصل خود داشته باشيم و همچون اجدادمان از مزاياي توالت‌هاي صندلي مانند که متاسفانه به جاي توالت ايراني آن را توالت فرنگي مي‌نامند، بهره بگيريم.»

هشدار به مبتلايان به کمردرد
 

دکتر مسعود خديوي، استاد جراحي مغز و اعصاب در اين‌باره مي‌گويد: «افرادي که دچار کمردرد يا پادرد و مشکلات ديسک کمر هستند، بهتر است نماز را در حالت نشسته بخوانند و يا هنگام قرآن يا کتاب خواندن از نشستن روي زمين بپرهيزند و از صندلي مناسب استفاده کنند. نکته ديگر لزوم استفاده از توالت فرنگي و منع نشستن در حالت مضر و آسيب رساننده هنگام دستشويي رفتن است. فشاري که به زانوها و ستون فقرات در اين حالت وارد مي‌شود، مي‌تواند دردها را بيفزايد. ما حتي براي کساني که هيچ مشکلي از بابت ستون فقرات و ديسک‌هاي مهره‌اي ندارند و مبتلا به کمردرد و پادرد نيستند هم توصيه به استفاده از توالت‌فرنگي داريم.» دکتر خديوي به افرادي که دچار کمردرد هستند توصيه مي‌کنند: «اين افراد از توصيه‌هاي پزشک درباره استفاده از توالت فرنگي به خاطر دلايل غيرقابل قبول و غيرمنطقي امتناع نکنند. اگر در منزل توالت فرنگي ندارند از صندلي‌هاي تاشوي مخصوص توالت استفاده کنند.»

اين بهانه خوبي براي استفاده نکردن نيست!
 

دکتر غلامحسين غفارپور، مديرگروه پوست دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز مي‌گويد: «بعضي افراد علت امتناع خود را از استفاده از توالت فرنگي، آلودگي آن و غيربهداشتي بودنش مي‌دانند. در حالي که اين توالت در مقايسه با توالتي که امروزه استفاده مي‌شود بهداشتي‌تر است و در ضمن توالت فرنگي وقتي در خانه وجود دارد و افراد خانواده از آن استفاده مي‌کنند قطعا به خاطر رعايت بهداشت فردي هر کدام از افراد عاري از مشکلات قابل انتقال از طريق پوست است. فقط کافي است تنها با فشار دادن دکمه‌اي که مايع ضدعفوني را در فضاي توالت به گردش درمي‌آورد، پس از هر بار استفاده آن را ضدعفوني کرد. اگر تنها با استفاده از آب که قدرت پاک‌کنندگي ذاتي دارد، محيط توالت‌فرنگي پاکيزه شود، مشکلات احتمالي پوستي که در صورت عدم رعايت بهداشت سرايت مي‌کند شامل بيماري‌هاي ميکروبي مثل کورک و جوش چرکي در منطقه خاصي که امکان دارد پوست با سطح توالت تماس بگيرد و وجود ويروس تبخال در پوست که امکان دارد ويروس به سطح تماس منتقل شود و به نفر بعدي که بدون رعايت نکات بهداشتي از توالت استفاده کرده سرايت نمايد، است. همچنين مشکلات قارچي پوست نيز مي‌تواند از طريق تماس با سطح توالت فرنگي منتقل شود.»
دکتر غفارپور در پايان يادآور شد: «نبايد از مزاياي استفاده از توالت‌فرنگي به بهانه بهداشتي نبودن آن چشم‌پوشي شود. تنها موردي که نيازمند دقت بيشتر است استفاده از توالت‌فرنگي‌هايي است که در مکان‌هاي عمومي‌اند. بهتر است قبل از استفاده آن را ضدعفوني کرده و يا از دستمال کاغذي‌هاي مخصوص که روي سطح تماس و نشيمن‌گاه توالت قرار مي‌گيرد، استفاده شود.»
منبع:http://www.salamat.com

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط اکبر کریمی

موضوعات کاشیکاری
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
amarg:
وبلاگ-پیج رنک گوگل-kashikari.loxblog.ir